Aineisto-ohjeet mobiili

Aineistot voidaan toimittaa png-, jpg-, gif- tai A-gif-muodossa, koko 600 x 600 px, maks. 60 kt.

Tägin takaa tulevan aineiston tulee olla koossa 300 x 300 px, maks. 60 kt.

Kaikkiin mobiilimainoksiin (staattiset ja rich media) on mahdollista saada seuraavat ohjaukset:

www- tai mobiilisivulle

Mainostaja toimittaa mobiilimainoksen ja  linkin

Videoon

Mainostaja toimittaa mobiilimainoksen ja videon

MP4 Codec H.264, Audio codec AAC, videon resoluutio 640×360, koko korkeintaan 3 MB ja kesto korkeintaan 1 minuuttia

Sovelluskauppaan (vaatii laitekohdennuksen)

Mainostaja toimittaa mobiilimainoksen/mainokset ja linkit sovelluskauppoihin

Seurannan sovellusten latauksesta voi saada jos sovelluksessa on käytössä joku seuraavista seurantatyökaluista:

Adjust.io, Ad-X Tracking, AppsFlyer tai HasOffers

Puhelinsoittoon

Mainostaja toimittaa mobiilimainoksen ja puhelinnumeron

Raportti saadaan mainosta klikanneista, ei soittaneista

Yhteystiedon tallentamiseen

Käyttäjän klikatessa mainosta aukeaa yhteystieto, joka käyttäjän on tallennettava

Raportti saadaan mainosta klikanneista, ei yhteystiedon tallentaneista

Mainostaja toimittaa mobiilimainoksen ja yhteystiedot vcf -tiedostona tai sähköpostissa

Huom! Toimii vain iOS -laitteissa

Tekstiviestin lähettämiseen

Käyttäjän klikatessa mainosta aukeaa tekstiviestikenttä, jossa on puhelinnumero valmiina

Jos tekstiviestiin tulee tekstiä, on käyttäjän lisättävä teksti itse

Raportti saadaan mainosta klikanneista, ei tekstiviestin lähettäneistä

Mainostaja toimittaa mobiilimainoksen sekä puhelinnumeron, joka tulee tekstiviestikenttään

Huom! Ei toimi Windows Phonessa

Passbook-kuponkiin

Käyttäjän klikatessa mainosta aukeaa passbook-kuponki, jonka voi tallentaa passbook-sovellukseen iOS-laitteilla

Mainostaja toimittaa mobiilimainoksen ja passbook-tiedoston (.pkpass)

Huom! Toimii vain iOS-laitteilla

Mobiilimainoksiin on saatavana linkki, click-to-call, click-to-SMS, click-to-appstore, Store Locator, FB, Twitter tai Google+ Like -nappi.

Kohdennukset mobiilimainonnassa

  • Laitekohdennus: voidaan kohdentaa yksittäisille malleille tai valmistajille, esim. kaikki Samsungin laitteet tai pelkästään Samsung Galaxy SII
  • Käyttöjärjestelmäkohdennus: voidaan kohdentaa käyttöjärjestelmälle, esim. Android ja/tai iOS
  • Operaattorikohdennus: voidaan kohdentaa tietylle operaattorille/operaattoreille, esim. Elisa, Sonera
  • Selainkohdennus: voidaan kohdentaa tietylle selaimelle/selaimille, esim. Safari, IEMobile
  • Aikakohdennus – viikonpäivät ja tunnit: voidaan kohdentaa tietyille viikonpäiville tai tietylle ajalle päivässä
  • Retargetointi: mainos voidaan näyttää niille, jotka ovat nähneet tai klikanneet toista mainosta

Digituotteiden aineistojen toimittaminen

Vastaanotamme vain valmiita internet-käyttöön tarkoitettuja aineistoja. Aineistot tulee toimittaa sähköpostitse osoitteeseen digimainonta@almamedia.fi.  Aineisto voidaan vaihtaa kampanjan aikana kerran veloituksetta. Viestistä tulee käydä ilmi mainostajan nimi, kampanja-aika, mainospaikka (mikä verkkopalvelu kyseessä ja mikä mainosmuoto) sekä mainoksen linkitysosoite.

Mainokset sijoitetaan paikoilleen kampanja-ajan ensimmäisenä päivänä klo 10 mennessä. Emme takaa kampanjan alkavan haluttuna ajankohtana, jos aineistoa ei toimiteta ohjeiden mukaisesti tehtynä, se myöhästyy, on teknisesti toimimaton tai sisällöllisesti arveluttava.

Tarvitsetko apua digitaalisten tuotteiden aineistoasioissa? Autamme mielellämme p. 010 665 2993.